Faan också!!!!!!!!

Ringde gyn. och hörde hur det gick. Sköterskan frågade vad det var jag ville ha. Jaha, Pergotime, det var inga problem. Hon skulle fixa receptet under dagen.

Vid 15:30 kom jag dit. Hon försvann in till doktorn och kom tillbaka med ett recept. Fint, tänkte jag, men nej då. Nu hade doktorn kommit på att han nog inte får skriva ut recept till mig. ÖH?! VA?! Hur kom han på det helt plötsligt??? Jag frågade sköterskan, men hon visste inte säkert. Receptet fick jag i alla fall, men hon kunde inte svara på om jag kunde få göra ultraljud eller inte. Hon skulle höra sig för, och ringa upp mig.

Strax efter 4 ringde hon igen. Då hade hon fått reda på att jag skulle äta Pergo dag 6- 10 (det var tydligen inte heller klart förut) och om jag ville få ultraljud gjort så gick det bra, men ingick då inte på högkostnadsskyddet. ?????????????

Nähäpp. Så, vad gör jag nu?? Det är ju ingen som helst idé att äta pergo om jag inte får hjälp att kolla om det funkar. Ska jag hämta ut dem? Börja äta? Betala 700 kronor för varje ultraljud?

Hur kan det funka så? Att inte alla gynekologer vill hjälpa ensamstående vet jag. Men hur kan det vara mer lagligt att hjälpa mig om det inte går på högkostnadsskyddet? Jag fattar ingenting. Är urledsen, och förbannad. Är jag på ruta 1 nu? Sköterskan antydde också att läkaren sagt att problemet var att jag vänt mig till en barnmorskeklinik. Skulle det vara mer lagligt om jag vände mig till en dansk läkarklinik???

Hjälp mig! Jag vet inte vad jag ska göra nu.

~ av singeladopt på 24 januari 2008.

2 svar to “Faan också!!!!!!!!”

  1. Fan också. Jag som var så glad att du hittat en närliggande gynekolog… Det är inte det minsta olagligt att du gör ultraljud på högkostnadsskyddet, möjligen ligger medicinförskrivningen i en gråzon. Och det har ingenting med barnmorskeklinik att göra, om det gäller utländska behandlingar så gäller det utländska behandlingar. Men han är möjligen oroad att ses som medicinskt ansvarig läkare vid en behandling som är olaglig i Sverige. Jag må tycka att det är knussligt här, men ETT försök lär du kunna klara av genom att boka en tid för VUL hos min gyn (som knusslar med medicin). Ett besök vill jag minnas kostar 200kr, jag har alltid fått det på högkostnad men om de nu ändrat sig (de verkar ha kommit överens) så är det i alla fall mindre…

  2. Men då, det ska alltid vara något krångel…

Lämna en kommentar