6 månader, och hoppsan

Igår var det 6 månader sedan jag hämtade min lilla tjej på barnhemmet och åkte mot huvudstaden för att träffa storasyster och mormor.

Vilken förvirrande dag det måste ha varit. För oss allihop.

Så mycket har hänt under våra första 6 månader tillsammans. Mest med lillskruttan såklart. Hon utvecklas i raketfart. Sover gott på nätterna, för det mesta. ter bra och är en nöjd och glad liten tjej med ett sju helsikes humör. Numera är hon uppe på normalvikt för en 2- åring, men är något kort.

Sen är det så att mitt smeknamn i adoptionsvärlden kanske borde ändras, för jag är faktiskt inte singel längre. Men, adopterat som singel har jag gjort så det är kanske ok.

Och även om min relationsstatus har förändrats så kommer jag att vara singel förälder ett bra tag till. Inga stora förändringar ska göras i tjejernas liv, på ett bra tag. i behöver landa och bara vara vi. Men det finns en vuxen till, i kulisserna. Och det känns otroligt skönt. Konstigt. Annorlunda. Toppen.

~ av singeladopt på 23 maj 2011.

Ett svar to “6 månader, och hoppsan”

  1. Vad roligt! Grattis till alltihop!

Kommentera

 
